------Til salgs------------

-

mandag 21. juni 2010

Før man ble mamma...

I helgen hadde vi bryllupsfesten vår, og jeg må si at jeg er veldig fornøyd med hvordan det ble:) Jeg har fått en del tilbakemeldinger på at folk har hatt det kjekt, og det betyr utrolig mye for meg:) Tusen takk til alle som var der, og som bidrog til at kvelden ble så bra som den ble:)

Over til noe helt annet, jeg fant et dikt som jeg syns var så fint at jeg måtte bare legge det ut:


Før jeg ble mamma så snublet jeg aldri over leker eller glemte ord i en barnesang.
Jeg bekymret meg aldri om plantene var giftige eller ikke.
Bekymret meg ikke om døra var igjen, eller om stikkontakter var sikret..


Før jeg ble mamma, hadde jeg aldri blitt gulpet på, bæsjet på, bitt på eller tisset på..
Jeg hadde fullstendig kontroll på mitt liv, og tankene mine.
Jeg fikk sove hele natta..


Før jeg ble mamma, holdt jeg aldri fast et gråtende barn, så doktoren kunne sette sprøyte.
Jeg så aldri inn i tårevåte øyner som gråt hadde aldri følt hvordan hjerte ble knust i tusen biter, Jeg ble aldri fasinert over en dårlig grimase.
Jeg listet med aldri inn på et barnerom, bare for å se et barn sove.


Før jeg ble mamma, holdt jeg aldri et søvnig barn, bare fordi jeg ikke ville legge det ned.
Jeg hadde aldri følt hvordan hjerte ble knust i tusen biter, når jeg ikke kunne stoppe smerten.
Jeg trudde aldri noe så lite kunne påvirke mitt liv så mye.
Jeg visste ikke at jeg kunne elske noen så høyt…


Før jeg ble mamma, så hadde jeg aldri visst om nærheten man føler når man ammer sitt barn.
Jeg visste ikke om det spesielle båndet mellom en mamma og hennes barn.
Jeg visste ikke at noe så lite kunne få meg til å føle meg så viktig.


Før jeg ble mamma visste jeg mye, nå vet jeg mer…


Før jeg ble mamma hadde livet mitt betydning, nå betyr det mer.
Jeg visste ikke at jeg kunne føle så mye før jeg ble mamma.
Du er den som har åpnet denne verden for meg.


2 kommentarer:

  1. Kjære Hanne :)

    Takk for sist, og takk for at vi fikk delta på bryllupsfesten deres-det satte vi stor pris på alle sammen :)
    Kosa oss gjorde vi å , sammens med alle de fine menneskene som var der!!

    Stor klem fra Tante Siv

    Ps: Nydelig dikt.

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det tante Siv, det var kjekt å høre:) Håper det ikke er så lenge til vi møtes igjen:)

    SvarSlett