------Til salgs------------

-

fredag 6. april 2012

Vi farger egg..

med ett noe mislykket resultat...
Jeg kom over en blogg som viste hvordan man enkelt kunne farge egg i lekre farger, og med stor iver skulle jeg og snuppa prøve oss på dette. Kokte opp vann, hadde i farge og lot eggene ligge:

Etter 5 minutter skulle de være fine med masse farger. Snuppa hadde plukket ut fargene rosa, rød og gul. Det ble ikke slik som vi hadde tenkt, og våre egg ble seende slik ut:

Ser nesten ikke at det er farge på de i hele tatt.

Neste morgen når vi skulle koke egg så fann vi ut at vi får pynte de slik vi har pleid å gjøre til påske:



Så da ble det hvertfall påskeegg en frokost denne påska:)

Ha en fin kveld alle sammen.

5 kommentarer:

  1. Hmm... hva skjeddde med de første eggene da tro? Snodig... kanskje annen type farge? De andre eggene ble jo søte da, hva har du brukt der?
    Jeg blåste ute 4 egg til denne påsken og brukte løkskall til å farge de, synes det blir ganske fint. :)

    SvarSlett
  2. Det sto at man skulle bruke matfarge, men at konditorfarge også kunne bukes...
    På de andre eggene brukte jeg en type film som man har utenpå egget, jeg kan vise deg når du er på besøk engang:)

    Løkskall ja.. hmm, hørtes ikke dumt ut. kanskje jeg må prøve det engang:)

    SvarSlett
  3. Så flott dekorasjon og påskeegg :)

    SvarSlett
  4. Hanne, hvor får man kjøpt de eggefrakkene? Jeg har spurt i diverse matbutikker de siste åra, men ingen har...

    SvarSlett
  5. De er kjøpt på Panduro, men siden det er noen år siden vet jeg ikke om de har enda:-)

    SvarSlett